torsdag 6 november 2014

Istanbul

Då blev det en resa till Istanbul :)  väldigt random ställe att resa till för mig,då jag aldrig tänkt tanken att åka dit. När vi var i Israel så skulle min kille åka och hälsa på oss men eftersom det utvecklade sig till krig under tiden vi var där så kunder han inte komma så istället fick han boka om sin biljett till ett annat resmål i Mellanöstern och därför blev det så att vi åkte till Istanbul :)  Jag har varit i stora städer som Bangkok och London men aldrig har jag sätt så mycket människor i rörelse. De säger att man ska undervika folksamlingar efter allt som händer där omkring men ärligt så gav vi upp det. Vi bodde på ett jätte fint hotell som heter "Best Western hotel" bara några minuter gångväg till den stora basaren i gamla stan. Där ägnade vi timmar att bara promenera, titta på människor och pruta på saker. 30 minuter med taxi låg Taksim, där fanns det natt klubbar,barer och mils långa shopping gator.  Överallt är det försäljning och mycket är samma, men allt från märkesväskor till lampor. Jag gillar Istanbul skarpt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna nått!