måndag 25 juni 2012

I Djurens namn!




Denna veckan vill jag skriva om något som ligger mig riktigt varmt om hjärtat. Något som borde bli uppmärksammat mer. Nämligen djuren! Jag ska försöka att inte låta allt för bitter när det kommer till människor, kan dock bli svårt. Djur har ingen egen talan och i många fall behandlar vi dom som skräp. Absolut så är vi i Sverige bättre än många andra länder, men vi har lång väg kvar att blir bra. Vi fortsätter föda upp hundar och katter när det sitter helt underbara djur i bur, i väntan på att få bli älskade. Det finns eldsjälar som viger sitt liv till att hjälpa dessa varelser, och några av dessa ska jag leta reda på. Känner du någon eller bara har tips och idéer på vad man kan göra så kommentera gärna eller maila mig på lindalii.taube@gmail.com .
Jag tänker ha en insamling som jag kommer presentera i slutet av veckan, där pengar jag fått in OAVKORTAT kommer gå till någon djurrättorganisation i göteborgsområdet.Ni som skulle vilja va med på detta maila mig på lindalii.taube@gmail.com eller smsa 0708882226. Även om det skulle vara 20.- så många bäckar små..  Och tänk att 20.- kan räcka till mat för en katt i flera dagar. 

Tillsammans kan vi göra skillnad!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna nått!