onsdag 21 januari 2015

jag kan inte sova.....



_________________________________
"I am scared that I will never find a way to balance
 my love of adventure with my need for quiet reflection"
_________________________________



Jag kan inte sova, tankarna bara vimlar runt i huvudet. Jag tänker att jag kanske ska gå upp, försöka skildra tankarna. Jag vet inte vilka känslor jag har, svårt att känna igen mig själv. Jag är lycklig, men varför är jag ledsen?!   Detta är känslor alla har antar jag, skillnaden mellan mig och många andra är att jag bokar en resa och åker i väg. Känslan av att stanna gör mig rädd. Att stanna är läskigare än att boka en resa, egentligen vart som helst. Nytt språk, ny plats eller värme eller kyla spelar ingen roll. Jag behöver inte ens mycket pengar, jag har sovit i bilar och på stränder förut. Jag tittar bredvid mig, där ligger en person som betyder mer än alla resor i världen. Ändå slår mitt hjärta så hårt att det känns som det ska hoppa ur min kropp. Jag är fast i två fantastiska världar, jag måste bara finna ro i att man kan inte få allt av dessa två utan jag måste hitta MIN plats i MITT liv. Ibland känner jag mig bortskämd och otacksam, fått höra att jag borde sluta "fly"... Fly kanske inte rätt ord om jag får välja själv.  Jag tänker mycket på mina surfbrädor och min ryggsäck som jag bara vill packa och slänga upp på ryggen. Jag saknar äventyret, men ändå är det ett stort äventyr att faktiskt stanna upp,stanna på ett och samma ställe en liten längre tid.


"There is bravery in traveling, but there is bravery in staying home, too. There is bravery in staying still long enough for everything to catch up with you, in trusting that whatever it is, it won’t drag you down. Because it hurts like hell when there’s nowhere to run, when the only place to circle is within the confines of your own addled brain. I lie awake at night trying to figure out ways to escape the barbed wire thoughts closing in. Every memory digs a little deeper into my skin"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna nått!