lördag 17 januari 2015

servett problemet

Vad är då servett problemet?!  Jag är inte en snål människa, tvärtom, jag gillar att dela med mig med det mesta men när det kommer till en sak så har jag kommit på att jag och många jag känner snålar på servetter. Då menar jag de fina man köper som man bara lägger fram på bordet när man har gäster,och även då kanske de inte ens läggs fram på bordet, just för att de är så fina och känns konstigt att man ska torka sig,smutsa ner dom och sedan kasta. MEN det mest konstiga med servett frågan är att man tvekar inte när man inser att toa pappret är slut,då åker fin servetterna fram med glädje och nöjd är man för man faktiskt har sparat dom. konstigt men sant... så nu ska jag göra som min mormor alltid gjorde, allt från fika till middagar, servetterna låg alltid framme för att användas (på bordet)  och i mitt fall får jag väl köpa "tråk" servetter för desperata tider då man glömt toapapper.
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna nått!