onsdag 11 januari 2012

Fuerteventura

Jag är tillbaks på min paradis ö än en gång!! Jag vet inte vad det är som drar mig till denna stora steniga vulkan ö men jag känner bara lycka. När vi höll på att landa så pirrade det i hela kroppen. Mark, en vän som jag lärde känna först som min chef stod och väntade på mig och det kändes som om det var månader sedan och inte nästan två år sedan vi sågs. Första gången jag kom till fuerte och satt på bussen till Corralejo så fattade jag ingenting, bara sand och sten.. trodde jag kommit fel.  Men nu satt jag bara och log, Havet som är klarblått och vågorna som rullar in, öken, och vackra vulkaner. Jag bor hemma hos Pelle, en underbar kille som bor här halva året typ. Man blir så inspirerad av alla fria själar här. Jag kan bara känna LYCKA just nu.. Det är inget surf på ett par dagar, blåser som bara fan... Men solen skiner och jag ska snart sätta mig i solen för att kanske få lite färg..  Igår blev det en massa Doradas så mitt huvud är tungt=) En turist som jag serverade för två år sedan va på ön nu och kände igen mig, blev så glad! Ikväll blir det bara att ge sig på det igen..  På lördag ska blåsten lägga sig och jag hoppas på surf!!

Folk kommer fram och säger-Välkommen hem linda!! Aw!



Det kunde inte bli en bättre start på det nya året. Jag är på fuerteventura och ser mina vänner som jag inte sätt på snart två år, och jag kommer komma hem till något fantastiskt=)Fick ett riktigt kul besked innan jag åkte och är jäkligt glad!!! Det kommer bli mycket jobb framöver och snart kommer jag tala om vad det är. Vill bara få det till 100% bekräftat.. och det får jag nog på onsdag eller torsdag nästa vecka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna nått!